حال‌وهوای بارانی

ـ بعد از دیدن سه اپیسود از سریال جاناتان استرنج و آقای نورل، از جاناتان بیشتر خوشم آمده و همین‌طور همسر تا حدی باهوشش. آقای نورل چندتا چک و لگد می‌خواهد علی‌الحساب. چرا این‌قدر نچسب و یُبس است مرتیکة‌چروک ترسو؟ جادوگری تو مثلاً! چشمم دنبال چیلدرمس هم بود که، آخر اپیسود سه، تیرتپر شد! مسخره!

اما همسر سناتور چه شجاعتی به خرج داد! شاید هم دیگر زده بود به سیم آخر.

ـ حدود ده روز پیش، کتاب لالایی برای دختر مرده را از کتاب‌خانه گرفتم. اولش کند پیش می‌رفت. راستش داستان نوجوان محسوب می‌شود اما تا حدی در ژانر وحشت است و همان توصیف مکان و ساختمان‌های شهرک ارغوان یا حضور حکیمه در اتاق زهره و مینا مرا به‌شدت می‌ترساند. اما پریشب تمامش کردم و البته صبح زود هم که بیدار شده بودم، چراغ هال را روشن گذاشتم!

به‌نظرم حمیدرضا شاه‌آبادی نویسندة دقیق و متعهدی در برابر داستان است و سعی می‌کند کلماتش نه کم باشند نه زیاده از حد؛ در این کتاب، نه به پرگویی افتاده نه چیزی کم گذاشته است. خواندن چنین آثاری، هرچند در حد شاهکارهای باب طبعم نباشند، مرا به شانس یافتن نویسندة خوب در بین نویسنده‌های ایرانی امیدوار می‌کند.

ته-نوشت: هی دستم می‌رود سمت موزیک‌های غمگین؛ آن هم با این حال‌وهوا. چشمم خورد به آن‌که اسمش رِینی مود بود. قرار است حدود 34 دقیقه برایم غرش رعدوبرق و شرشر باران پخش کند. خیلی خیلی خیلی بهتر و باطراوت‌تر از انتخاب‌های بی‌تناسب قبلی‌ام!

نظرات 1 + ارسال نظر
پرکلاغی سه‌شنبه 1 آبان 1397 ساعت 14:16

مرتیکه چروک ترسو :)))))))))))))))))))))))))
خیلی بامزه بود.
چه جالب که کتابی که داری میخونی ایرانی و در ژانر ترسناکه. تا الان فکر نکنم کتاب ترسناک ایرانی خونده باشم.
منم اتفاقاً دارم آهنگ غمگین گوش میدم. دنبال موزیک بودم اولین چیزی که دیدم آهنگای فیلم تلما و لوییس از هانس زیمر بود. قشنگند ولی شاد نیستن. فیلمش رو خیلی دلم میخواد ببینم.
رینی مود :) چه اسم قشنگی. آهنگش باید قشنگتر باشه.

خو خیلی قیافه‌ش چروکه! فعلاً که ازش خوشم نمیاد!
من فکر کنم اسم تلما لوئیز رو از دهن ماتیلدا شنیدم اولین بار! خودشون رو هنوزم ملاقات نکردم! آهنگهای هانس زیمر خیلی قشنگن.
راستیییییییییی دیروز تو مترو یه خانومه یه جفت کفش بندی پاش بود با زمینة صورتی چرک غمگین خیلی قشنگ. رو یه لنگه‌ش عکس ماتیلدا بود با کلاه قرمز و موهای مصری و رو اون لنگه تصویر لئون. از این تصویرای کامل نبود؛ از این نقاشیا بود که بعضی اجزا رو نشون میدن؛ مثلا برای لئون کمی گردی صورت و مدل ریش و عینکش... خییییییییلی یادت افتادم.
منم یادم نمیاد کتاب ترسناک ایرانی خونده باشم تا حالا.
اون رینی مود خیلی برای من خوبه! در واقع آهنگ نیست صدای رعدوبرق و بارش بارونه اگه تلگرام داشتی برات میفرستادمش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد